Derfor bør du kende Ann-Sofie Back
Den svenske modedesigner Ann-Sofie Back er nok mest kendt for at være chefdesigner for Cheap Monday. Men hun ejer også sit eget brand, BACK, som hun også er chefdesigner for. Et brand, som Munk Store repræsenterer i stor stil, og som har fået rigtig meget taletid i både danske og udenlandske medier.
Den svenske designer har fænomenal god sans for at lancere sine produkter på de helt rigtige tidspunkter. Hun har fingeren på pulsen, og det er da også en af grundene til, at hun for knap et år siden vandt den prestigefyldte pris "Torsten och Wanja Söderbergs pris 2014", hvor der medfølger en million svenske kroner. Det er en pris, som blandt andre den danske designer, Henrik Vibskov, også har vundet.
Hun startede som chefdesigner for Cheap Monday i 2009 og startede sit eget brand BACK tilbage i 2005. Men hun har været vidt omkring for at nå hen, hvor hun er i dag. Hun har været designer for det svenske brand Acne, printdesigner hos H&M og designassistent hos Joe CaselyHayford. Og så har hun et hav af uddannelser, som har været med til at gøre hende til den toneangivende designer, hun er.
Ud over at have vundet "Torsten och Wanja Söderbergs pris 2014", så har hun en række andre priser på præmiehylden. Hun har blandt andet vundet prisen "Designer of the Year" ved Swedish Style Awards i 2013 og tre andre priser ved selvsamme award. Derudover har hun vundet Topshow New Generation Award i intet end fem forskellige år. Og det er blot et udpluk af de priser, som den dygtige designer har vundet gennem tiden.
Ann-Sofie Back har også været god til at markedsføre sig. Og det er en dyd i sig selv. Du har kunnet se hendes styles på store internationale popidoler som Beyonce, Rihanna, Lady Gaga og Icona Pop og de danske succeser Mø og Oh Land.
Men det er måske ikke så underligt, for Ann-Sofie Back er med sit eget brand BACK ekstremt skarp i sit udtryk. Hun forener på fornemste vis de skandinaviske designdyder med humoristiske input samtidig med, at hun stadig bevarer det androgyne og revolutionære. Og så har hun en kvalitet, som hun bedst selv kan beskrive: "BACK combines interesting and comfortable. The clothes are wearable on an every-day basis, yet unique and exclusive at the same time."Sådan fremgår det af designerens hjemmeside annsofieback.com, hvor du kan gå ombord i billeder af hendes tidligere kollektioner og andre af hendes spændende og ekstravagante designprojekter.
Ann-Sofie Back har tidligere udtalt til Soundvenue, at hun gerne ville være Rihanna, hvis hun skulle være en sanger. Og hvis der skulle laves en film om hende, så skulle Beyonce spille hende. Så lad os én gang for alle slå fast, at Ann-Sofie Back er designverdenens udgave af både Rihanna og Beyonce.
Så hvis du vil være bare en lille smule som enten Rihanna og Beyonce, så hop ind på kategorien Ann-Sofie Back og køb dig selv til en sund portion girl power.
Den svenske designer har fænomenal god sans for at lancere sine produkter på de helt rigtige tidspunkter. Hun har fingeren på pulsen, og det er da også en af grundene til, at hun for knap et år siden vandt den prestigefyldte pris "Torsten och Wanja Söderbergs pris 2014", hvor der medfølger en million svenske kroner. Det er en pris, som blandt andre den danske designer, Henrik Vibskov, også har vundet.
Hun startede som chefdesigner for Cheap Monday i 2009 og startede sit eget brand BACK tilbage i 2005. Men hun har været vidt omkring for at nå hen, hvor hun er i dag. Hun har været designer for det svenske brand Acne, printdesigner hos H&M og designassistent hos Joe CaselyHayford. Og så har hun et hav af uddannelser, som har været med til at gøre hende til den toneangivende designer, hun er.
Ud over at have vundet "Torsten och Wanja Söderbergs pris 2014", så har hun en række andre priser på præmiehylden. Hun har blandt andet vundet prisen "Designer of the Year" ved Swedish Style Awards i 2013 og tre andre priser ved selvsamme award. Derudover har hun vundet Topshow New Generation Award i intet end fem forskellige år. Og det er blot et udpluk af de priser, som den dygtige designer har vundet gennem tiden.
Ann-Sofie Back har også været god til at markedsføre sig. Og det er en dyd i sig selv. Du har kunnet se hendes styles på store internationale popidoler som Beyonce, Rihanna, Lady Gaga og Icona Pop og de danske succeser Mø og Oh Land.
Men det er måske ikke så underligt, for Ann-Sofie Back er med sit eget brand BACK ekstremt skarp i sit udtryk. Hun forener på fornemste vis de skandinaviske designdyder med humoristiske input samtidig med, at hun stadig bevarer det androgyne og revolutionære. Og så har hun en kvalitet, som hun bedst selv kan beskrive: "BACK combines interesting and comfortable. The clothes are wearable on an every-day basis, yet unique and exclusive at the same time."Sådan fremgår det af designerens hjemmeside annsofieback.com, hvor du kan gå ombord i billeder af hendes tidligere kollektioner og andre af hendes spændende og ekstravagante designprojekter.
Ann-Sofie Back har tidligere udtalt til Soundvenue, at hun gerne ville være Rihanna, hvis hun skulle være en sanger. Og hvis der skulle laves en film om hende, så skulle Beyonce spille hende. Så lad os én gang for alle slå fast, at Ann-Sofie Back er designverdenens udgave af både Rihanna og Beyonce.
Så hvis du vil være bare en lille smule som enten Rihanna og Beyonce, så hop ind på kategorien Ann-Sofie Back og køb dig selv til en sund portion girl power.
Skriv en kommentar